Sztuczna inteligencja, a może świadoma inteligencja – z czym mamy obecnie do czynienia? Czy może istnieć coś takiego jak świadoma, sztuczna inteligencja? Czy jest to nasza przyszłość? Kolejne pytanie, które nasuwa się po niedawnym wycieku z „murów” Google – to czy czeka nas wielki przełom? Czy agencje PR muszą powoli oswajać się z tym, że AI (ang. artificial intelligence) będzie nieodłącznym elementem tworzenia tekstów?

PR w nowym wymiarze?

Tworzenie treści przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji nie jest tematem nowym, lecz coraz szerzej omawianym i komentowanym. Warto na samym początku wiedzieć, w jaki sposób działają dobrze nam znane chatboty. Zazwyczaj „robot” ten potrafi nam odpisać, ponieważ – w dużym uproszczeniu – przestudiował cały internet i nauczył się, wykorzystując dane statystyczne, jakie słowo następuje po jakim – jest to WIELKIE uproszczenie, ale mniej więcej tak to działa. O wiele mądrzejsi od nas cały czas pracują nad tym, aby narzędzie to udoskonalać na każdym kroku.

Agencja PR, marketingowa czy contentowa nie ma prawa funkcjonować bez tworzenia dobrych i jakościowych tekstów. Pomagają one w budowaniu tożsamości marki i wpływają na proces pozycjonowania. W ostatnich latach możemy zauważyć, że sztuczna inteligencja wspiera realizację wielu różnych zadań w firmie – z dość imponującymi wynikami.

Zdecydowanie dużo się u nas dzieje – w branży PR. Narzędzia do tworzenia treści AI stają się coraz szerzej dostępne. Z jednej strony rozwiązania na niej oparte są dużym udogodnieniem. Jednak z drugiej, pojawia się coraz więcej obaw co do negatywnych scenariuszy wykorzystania jej potencjału.

Generatory treści to potężne rzeczy. Dużo mówi się o tym, że będą one wykorzystywane w szerzeniu dezinformacji w sieci, działaniach propagandowych, ale również będą zmieniać rynki pracy. Im lepszy tekst będzie potrafiła napisać sztuczna inteligencja, tym szybciej będzie maleć pole dla wszelkiego rodzaju copywriterów, marketerów, producentów tekstu. Co więcej, te narzędzia też coraz lepiej radzą sobie z obrazem, więc pewnie niedługo również z wideo. Oczywiście – jeżeli odpowiednio o to zadbamy – technologia może być niesamowita i wszyscy na tym skorzystają.

Jak działa AI i wpływa na branżę PR?

Content marketing to jeden z najważniejszych aspektów marketingu cyfrowego. Oprócz ciekawej treści w dobrych materiałach chodzi również o zrozumienie potrzeb odbiorców. Już od dawna konkurencja w tej branży jest ogromna. Marki mają do wyboru szerokie portfolio firm oraz twórców. Od niedawno na popularności zyskały również generatory treści.

Z ciekawości sprawdziliśmy jak działa taki program. Wybraliśmy do tego: https://rytr.me/. Jako temat wpisaliśmy: „Rola sztucznej inteligencji w tworzeniu treści”, natomiast słowa klucze to: generator treści, AI writer, PR, tworzenie treści przez AI, copywriting AI, branża PR.

Poniżej wklejamy treść, którą dostaliśmy od sztucznej inteligencji po wpisaniu ww. słów kluczowych:

Świat tworzenia treści się zmienia, a sztuczna inteligencja odgrywa w tej zmianie kluczową rolę. Asystenci pisania AI pomagają ludziom wykonywać swoją pracę lepiej i szybciej.

Kim jest pisarz AI?

Pisarz AI to program komputerowy, który może generować treści w określonym celu. Najczęstsze przypadki użycia to generowanie postów na blogu, artykułów lub opisów produktów.

Jak działa pisarz AI i jak tworzy treści

Twórcy AI to oprogramowanie, które może generować treści na dowolny temat. Mogą generować artykuły, blogi i inne rodzaje treści.

Asystenci pisania AI zyskują coraz większą popularność w miejscu pracy, ponieważ pozwalają firmom zaoszczędzić czas i pieniądze. Dostarczają również kreatywnych pomysłów autorom treści, którzy zmagają się z blokadą pisarza.

Rola autorów AI w dzisiejszym przemyśle PR

Wykorzystanie autorów AI pomogło specjalistom PR zaoszczędzić czas i pieniądze. Zapewniają szeroki zakres usług, od generowania treści po zarządzanie mediami społecznościowymi, co można wykonać na dużą skalę i za ułamek kosztów.

Przyszłość pisarzy PR i AI – co dalej z branżą PR?

Przyszłość pisarzy PR i AI jest trudna do przewidzenia. Podczas gdy niektórzy uważają, że twórcy AI zastąpią specjalistów PR, inni są bardziej optymistyczni co do przyszłości branży. Prawda jest taka, że twórcy AI będą odgrywać większą rolę w przyszłości pisania treści.

Asystenci pisania AI są już wykorzystywani przez agencje do tworzenia treści dla swoich klientów na dużą skalę. Oszczędza to czas ich klientów i pozwala im skupić się na innych aspektach swojej działalności lub na innych projektach. Mogą być również wykorzystywane do generowania treści dla określonych tematów lub nisz, w których firma potrzebuje pomocy.

Czy AI jest w stanie tworzyć dobry content marketing?

Jak widać treści te nie są doskonałe i wymagają dopracowania. Jednak mają potencjał i pewnie z upływem czasu będą coraz lepsze.

Błędy mogą wynikać również z tego, że większość programów oferujących treści po polsku tworzy je po angielsku, a następnie tłumaczy na nasz ojczysty język za pomocą klasycznego translatora. W efekcie bardzo często są dość niezgrabne.

Jako agencja PR-owa i marketingowa jesteśmy bardzo ciekawi przyszłości copywritingu z wykorzystaniem AI!